Moda tasarımcısı Hatice Gökçe’nin marka koordinatörlüğünde bölgede üretilecek ürünlerin bir marka olarak hayat bulabilmesi için bir marka yaratıldı, Argande. 2016 İlkbahar-Yaz Koleksiyonu ile Hatice Gökçe, Argande’nin “Takdim” isimli 2016 İlkbahar-Yaz koleksiyonuna Zehra Zülfikar ile birlikte hayat verdi. “Takdim” ile Türk mitolojisinde yaratılışın ve evrenin özü olan suyu koruyan su iyeleri, bu kez su yüzüne çıkarıldı.
Adını Mezopotamya topraklarında hüküm sürmüş, Kommagene Krallığı’nın tek tanrıçası Argande’den alan marka, bugün Güneydoğu kadınlarının elinde yeniden doğuyor. Modern Argande, kadınların iş gücü piyasasına katılımını, Güneydoğu Anadolu'nun markalaştırılmasını ve yeni satış ve pazarlama fırsatlarının yaratılmasını hedefliyor.
Argande Hikayesi
Güneydoğu Anadolu’daki kadınların sosyal ve ekonomik olarak güçlendirilmesi amacıyla Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) ile GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı (GAP BKİ) ortaklığı ve İsveç Uluslararası Kalkınma İşbirliği Ajansı (Sida) finansmanıyla Mayıs 2008’den beri uygulanan “GAP Bölgesinde Kadının Güçlendirilmesinde Yenilikler Projesi”, ürünlerini Argande markası altında toplamaktadır. Argande, kadınların iş gücü piyasasına katılımını, Güneydoğu Anadolu'nun markalaştırılmasını ve yeni satış ve pazarlama fırsatlarının yaratılmasını hedeflemektedir.
Fotoğraflar |
---|
Haber Tarihi : 7 Nisan 2016 - Okunma Sayısı : 2594